Styrkekram

Styrkekram

lördag 1 oktober 2011

Glada hälsningar från Missångerträsk

Fick via Fejjan nys om att min idol och förebild Martina Haag skulle ha boksignering nere i bibblan i OC idag, så jag tog min kamera och pluska och hojpade dit.
Väl framme satt jag och en handfull tantalutter i cirka 45 minuters tid och lyssnade på när Martina berättade om sin brokiga väg fram till krönikör, författare och så småningom även skådis.
Hon är verkligen en stor inspirationskälla. Och hon har väldigt rätt i det där att om man överanstränger sig för att få nånting kan det halka en ur händerna, bättre då att slappna av och bara låta det komma till en. Som så mycket gör i livet när man minst anar.
Och dessutom, kan hon klara det som gick ut nian med 0,7 i slutbetyg borde jag klara det också som gick ut med 4,7. Det är bara att kämpa på och anstränga mig "lagom" mycket så blir nog allt bra i slutändan. :-)
Naturligtvis passade jag på att köpa hennes nya bok också "Glada hälsningar från Missångerträsk". Ska bli skoj att läsa under mörka höstkvällar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar