Styrkekram

Styrkekram

lördag 29 oktober 2011

I fullmånens skugga

Har varit lite under isen den sista tiden (utdragna gaddar, stressig tillvaro med sjukskrivning som följd etc.) så jag har inte riktigt varit up-to-date med att Halloween faktiskt var denna helgen.
När så kort på kompisars knoddar i allehanda spökkostymer börjar dyka på på fejjan ramlar poletten ner och jag hajar att det är denna helg som det är bus eller godis.

Mestadelen av gårdagens eftermiddag låg jag dock mycket bekvämt nedbäddad mellan lakanen när bedövningen i käken började släppa och även idag har jag haft lite feber mellan värktabletterna så en del sömn har det blivit även idag.
Gabbe har dock haft en spännande Batman-uplevelse i Globen med Babbie och Bruno idag, så honom går det ingen nöd på. Ebba låg och spelade lite smågodis på datorn och själv degade jag mest och funderade på om det kanske började bli dags för bingen igen. Nu är dock Ebba nattad sedan några timmar och jag är uppe en sväng igen och bloggar bredvid Oggys belåtna spinnande.
Tommy har sin vana trogen smitit upp till grannarna och där sitter han och har det lattjolajban medan jag sitter och tråkar mig här hemma. No offense Tommy, men en hel del sådant blir det faktiskt! ;-)

Ja ja, imorgon är en annan dag. Då har förhoppningsvis min feber släppt och vi ska rulla iväg mot Sollentundra för att besöka en kompis till mig från gymnasietiden och hennes lilla familj och äta lunch där och dumpa av en packe av Gabbes urväxta kläder och sen tänkte jag ta en sväng förbi Slobbo och besöka hans nya lya, så lite tryck i nöjeslivet är det i alla fall...
Happy Halloween på er mina läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar