Styrkekram

Styrkekram

lördag 15 oktober 2011

Lilla bacill

Lilla bacill, trill av pinn, annars jag ej bliva frill (frisk). Inte mitt bästa rim genom tiderna kanske, men vad gör man inte för att försöka mana bort onda krafter som har tagit över min kropp. Kanske jag hade behövt lite hjälp av manaren "Mar" från isfolket här, eller fått någon liten råttsvans från isfolkets medicinsamling, så hade jag blivit kurerad på nolltid! :-)
Nu får jag hålla till godo med hemkokta rim och lite hårdkokta ägg som maken kommer gåendes med här. Har haft lite rastlös sömn med oroliga drömmar (nu passar jag naturligtvis på att oroa mig för att sonen ligger efter i skolan också) så i morse var jag lite lagom mör när jag vaknade, plus att Ebba som låg mitt emellan oss i stora sängen hade knuffat ut mig på sidan så att jag låg precis vid stupens brant vid sängändan.
Ja ja. Uppe och bloggar (som ni märker) nu i alla fall och försöker få bacillerna att trilla ner i magen med det hårdkokta ägget och skållande varmt thé. Tommy satt och tragglade Gabbes läxor nu på morgonen med honom också, så nu har han kommit ikapp lite i alla fall. Man får äta elefanten bit för bit som det heter...
Sen kanske Tommy tar med Gabbe på en liten cykeltur ner till centrum också (Gabbe har lyckats ärva min "köra-bil-rädsla" och transformerat den till "cykel-rädsla") så att den biten får övas också.

Trevlig lördagmorgon allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar