Styrkekram

Styrkekram

tisdag 20 september 2011

Vi kan spela fiolioliolej

Idag har vi suttit ett gäng glada mammor och pappor på sonens skola med våra barns stråkinstrument i nävarna och tränat en liten snutt som heter "Birgers Blues". Den går såhär:
Dom dom dom dom sch sch sch sch dom dom dom dom sch sch sch sch dom dom dom dom sch sch sch sch dom dom dom dom sch sch sch sch!
Ni förstår va?
:-)
Genom att göra det har vi korstränat vår hjärna och blivit jättesmarta, precis som våra knoddar... Men seriöst är jag jätteglad att Gabbe har börjat fiolträna. Det var nästan så kul att jag skulle vilja börja på fiolkurs själv! Bara den lilla detaljen att tiden inte räcker till. Hade jag tid i oceaner skulle jag dessutom vilja sjunga i kör och spela teater och gå skrivarkurs. Och teckna. Och springa lite mer.
Var ute en joggingrunda nu i kvällningen också, innan jag kom hem och duschade och ställde mig att baka två sockerkaksbottnar att ha i Gabbes tårta på torsdag.
Sen hängde jag tvätt och fyllde diskmaskinen och dammsög hela lägenheten också. Pustar ut litegrann och hinkar i mig en 33 cl C-C.
Lite får man vara värd när man fioltränar, joggar, bakar, putsar, diskar, städar och står i, tycker jag i alla fall!
Nu snart dax för ett litet sömniller och sen sömn, ljuv sömn.
Zzzzzzzzzzzzz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar