Styrkekram

Styrkekram

onsdag 7 september 2011

Fett med tandvärk

Usch, genomlider denna dag, knaprandes Alvedon forte på rad och nonchalerandes det faktum att jag är helt paj i huvet.
Kan inte tänka.
Bara känna.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!
Har som tur var fått en halvakut tandläkartid imorrn så jag kan bege mig dit. De ska skölja rent och ta en bild på tanden i fråga, vilken är visdomstanden på höger sida i nederkäken. Tror jag har dragit på mig en inflammation i tandköttet för det är rött och svullet. Någon sa att det kunde bero på vädret att tänderna börjar bråka med en och kanske. Har varit regnigt och åska och tryck i luften till och från senaste veckan och jag har också fått ont i ögonen, något jag brukar få i samband med tandvärk.
Den här visdomstanden i fråga har dock bråkat med mig till och från i tolv år sedan den först började tränga igenom tandköttet. Den stöter på patrull eftersom jag har så trångt med tänderna i nederkäken så den lyckas aldrig arbeta sig upp helt och lämnar då en liten ficka för bakterier och andra godsaker att gräva ner sig i och frodas. Icke kul!
Har röntgat tanden tidigare och de kunde lugnt konstatera att detta kunde de inte göra något åt på vanliga folktandvården, nej jag måste bege mig till Eastmaninstitutet för ordentlig operation.
Den ligger på tvären på nåt vänster och rötterna har slingrat sig, så det är ju inte direkt med hoppsasteg jag beger mig till tandläkaren för att åtgärda den.
Ja ja. Jag får väl välja det bästa av två onda ting och i det här skedet håller värken på att ta kol på mig, så det lutar åt operation i alla fall...

1 kommentar:

  1. :( Usch för visdomständer. Undra varför dom fick så korkat namn - dom e inte visa samt man klarar sig utan dom???

    Rätt mkt i kroppen man kan klara sig utan: kära blindtarmen, en njure etc

    Hoppas det löser sig till det bästa

    Håller även tummarna att regnet tar en paus nu

    Puffen C

    SvaraRadera