Styrkekram

Styrkekram

onsdag 23 mars 2011

Stationen för er som inte gillar kaffe

T-centralen.

Ha ha. Tydligen var det nån t-banechaufför som hade lite småtorr humor och kläckte ur sig liknande citat enligt en kollega till mig.

Idag fyller min make "gubbe", hela 35 vårar har hann hunnit bli nu, så vi har firat honom med lite fikabröd och kaffe med mjölkskum. En vacker vit orkidé och en gräddvit/beige filt till soffan har jag också inhandlat till honom som presenter och skruttarna ritade en teckning till honom föreställande honom med stora öron och texten "Grattis pappa 35 Ebba Gabriel". Så fint så! :-)

P, en kompis till Gabbe, var över och lajade en stund här på eftermiddagen nu och fick ett gäng bullar i magen också eftersom han prickade in visiten så lyckat till födelsedagsfikat. Sen blev det 8-bitars Super Mario Bros för hela slanten och Gabbe sitter med fyrkantiga ögon och spelar än...

På jobbet har det lugnat ner sig lite nu, så jag kan jobba i normalt arbetstempo igen. Är lite småjobbigt när högarna växer på skrivbordet framför en, telefonen ringer konstant och siffrorna blir allt rödare på tavlan. Men idag var den en slow day som sagt, telefonerna höll sig relativt tysta och vi kunde lugnt och fint beta av högarna.

Något som är lite scary, är att jag av någon anledning tänkte på Elisabeth Taylor i morse. Jag brukar liksom aldrig tänka på Elisabeth Taylor.
Sen läste jag på nyheterna idag att Elisabeth Taylor gick bort idag. Lite spännande att jag liksom anade...

Nu är det strax dags att natta kidsen. Ebba somnade nyss sittande här bredvid mig.

Kram till alla läsare.
På lördag blir det lite födelsedagsfika här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar