Styrkekram

Styrkekram

söndag 7 augusti 2011

Adidas och pannkakor

Regnet står som spön i backen och har gjort så hela dan.
Tommy, jag, Gabbe och Ebba har trots detta vågat oss ut och tagit en tur till Adidas-outleten i Hammarby sjöstad.

Där inhandlade vi träningskläder till Gabbe, eftersom hans friidrottsskola börjar imorrn. Vi handlade också nya joggingskor till mig eftersom det har gått hål på mina gamla och så bidde det shorts till mig, en ny vindjacka till mig och lite smått och gott till Tommy också. Ebba fick bli utan just idag, men så har hon ju sprängfylld garderob redan och är väl inte i så akut behov av just så mycket träningskläder för tillfället heller.

Återstoden av dagen gosade jag och maken ihop oss i sovrummet, poppade popcorn och kläckte några CC till "Saw 7". Har sett nästan alla Saw-filmerna, men jag tycker effekten var störst i de första. De senaste uppföljarna har, kanske inte så konstigt, mest varit upprepning. Det går väl kanske inte att vara så innovativ på samma tema hur länge som helst.

Därefter ställde jag mig och stekte pannkakor. Det har blivit några satser den här semestern, men det är ju bara SÅ gott och lätt att tillaga.

Här kommer receptet:

PANNKAKOR (ca. 10 st)

2,5 dl vetemjöl
0,5 tsk salt
6 dl mjölk
3 st ägg
50 g smör

Vispa med pannkaksvisp, måtta upp 1 dl/pannkaka och stek ca. 1 min på vardera sidan på medelhög värme tills pannkakorna har fått gyllengul färg.
Klart!

Lätt som en plätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar