Styrkekram

Styrkekram

lördag 27 augusti 2011

Helgfrukost

Har minst sagt en hektisk vecka bakom mig, med fortsatt tillströmning av konkurser på jobbet och låg bemanning. Dock har det avtagit något sedan förra veckan, så man börjar se ljuset i tunneln...

Just nu är det lördag morgon, klockan är kvart över nio och jag och maken håller på och tillreder en helgfrukost bestående av bacon och ägg, frallor och thé från Gotland.
Har också börjar prenumerera på en "Mindfulness"-tjänst på mobilen så ibland piper det till och det kommer några tänkvärda rader om att tänka på andningen eller uppskatta de små sakerna i livet. Rätt skönt och välbehövligt för min del.

Jag provade även en favorit i repris - spikmattan - häromdagen och det gjorde susen med avslappningen. En förutsättning där är förstås att inte någon unge kommer in och river sig på den som Ebba gjorde en gång för något år sedan när jag låg på den och hon blev gosnödig.

Apropå att skada sig så skrev jag om det på Fejjan, men har inte kommit mig för att skriva det på bloggen än. Ebba fick sig ju en rejäl smäll när hon krockade med granntjejen på cykel nu i veckan. Det var så illa att hon fick åka in med Tommy och tjejens pappa på akuten och limma ett djupt hack mellan näsan och munnen. Hon skrapade också upp näsan och hakan samt fick en stor bula i pannan. En dyrköpt erfarenhet. Vi får hålla tummarna att inga permanenta tänder tog stryk, men allt såg tydligen fint ut enligt tandläkaren.
Nu har Ebba gått med snygga turkosa plåster i nyllet och matchande turkosa trosor som det står "Fredag" på igår och såren börjar faktiskt se lite bättre ut. Lilla skruttan då!

Ja ja, nu ska vi förtära äggen och baconen här.
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar