Styrkekram

Styrkekram

tisdag 9 augusti 2011

Höst

Jag märker att det är jackväder ute.

I samma stund som jag måndag morgon stiger på bussen, för att motvilligt återgå till jobbet efter en superhärlig semester, märker jag att det är kyligt i luften.
Folk går med jackor.
Högt uppe i träden hänger halvtorra löv som rasslar oroväckande i vinden och i molnen lurar regndroppar.

Jag VÄGRAR att hälsa hösten välkommen redan nu. Jag ska gå med öppna sandaler och kortärmat augusti ut och därmed basta!

Bor vi i ett grått och tråkigt mellanmjölksland långt uppe i norr, ja nästan uppe vid Nordpolen (så beskriver jag det för ungarna), då ska baske mig de tre sommarmånaderna som vi väl har vara sommar också! Resterande nio månader på året kan jag gå med på långkalsonger, lovikavantar och trippla Helly Hansen-jackor, men augusti ska vara sommar.
Det kan ingen ta ifrån mig!

3 kommentarer:

  1. Men nu kan vi ju inte göra så mkt åt det kära du - tänd ljus å e brasa om man har det. Tror dock att vi kommer få ha lite mera ljus ett tag till :)

    Kräftskivor, Sportfest - du har massor att se framemot - snart är det Lucia :D

    "Tacksam för en ny N-tangent"

    SvaraRadera
  2. Jo, det har du iofs rätt i. Vill bara dra ut på sommaren liiiite till så ska jag njuta av den stunande hösten sen ;-).
    Hur går det på "N"-fronten?

    /C

    SvaraRadera
  3. Kära C

    Inget nytt N än :( Jag får trycka mkt hårt på den gamla tangenten istället ;)

    SvaraRadera