Styrkekram

Styrkekram

fredag 5 augusti 2011

Ainbusk

Förevigt nu

Alltet är här, glöm sedan, glöm då
Himlen kan vänta fast vi ser mot det blå
Hoppas allt för mycket men vi vet ändå
Att slutet har sin hemlighet

Liten Lena svävar såsom en ängel
Hon dansar för livet, för livet över ängen
Tornets tinnar klockar, kyrkogården suckar
Vid trädet står en sorgeman
Varför?

Varför skall rosen som nyss var ett frö
Uti solens strålar vissna och dö?
Liten Lena undrar det hörs inga svar
Ur djupet hörs en sorgesång

Ref:
Förevigt nu, låt mig få va förevigt nu
Så hos mig vill jag att stunden stannar
Förevigt, för alltid
Förevigt nu, låt mig få va förevigt nu
Så hos mig vill jag att stunden stannar
Förevigt, förevigt nu

Kanske tillsammans så griper vi sommarn
Vi famnar om solen och håller i dagen
Kanske lurar döden närmare Gud
Vi tror att fast vi inte vet
Liten Lena svävar såsom en ängel
Hon bär sin sorg men hon dansar över ängen
Trasten galet kvittrar och vinden står stilla
Suckar om en evighet
Varför?

Varför skall rosen som nyss var ett frö
Uti i solens strålar vissna och dö?
Liten Lena undrar, det hörs inga svar
Ur djupet hörs en sorgesång

Ref:
Förevigt nu, låt mig få va förevigt nu
Så hos mig vill jag att stunden stannar
Förevigt, för alltid
Förevigt nu låt mig få va, förevigt nu
Så hos mig vill jag att stunden stannar
Förevigt, förevigt nu

1 kommentar:

  1. Vackert! Jag ser döden som en sorgsen man som omtänksamt tar hand om dig när det är dags...

    Pappa

    SvaraRadera