Styrkekram

Styrkekram

måndag 22 augusti 2011

Nattmacka

Har hamnat lite i ofas med sömnen på sistone. Är dels jäktigt värre på jobbet med konkurser som väller in över en, dels är det lite pirrigt, detta att jag ska till Polen och utbilda kollegor om en månad.
En del att förbereda sig inför minst sagt! Och helt själv ska jag resa också! Pirr pirr.
Boka flyg själv, boka hotellrum själv, ta reda på alla transporter själv, ta reda på allt utbildningsmaterial själv... Hjälp!
Men på nåt sätt kommer det gå. Det måste det! Lugn och fin bara. En tugga i taget, så har jag snart tuggat i mig hela mackan.

Apropå macka så är jag uppe och tar mig en nattmacka nu fast klockan nästan är spöktimme. Har jobbat över för att röja undan lite på skrivbordet åtminstone och sen blev allt förskjutet. Middag. Joggingtur. Chill med barnen. Dusch. Blogg.
Sån't.
Och så har ju stora killen börjat plugget "på riktigt" också och tagit hem nya Lego factory-ryggsäcken sprängfylld med lappar till mamma och pappa från nya fröken och så ville man ju höra om allt hade varit bra och som svar fick man en axelryckning. Är säkert helt OK, allt under kontroll, men det är ju lite spännande vilka faser de går igenom, kidsen. Just nu går Gabbe igenom en "Inte berätta nåt för mamma och pappa-fas" vilket ju kan vara lite småjobbigt ibland. Men men. Det är väl inte för inte som sexårsåldern kallas för Lilla tonåren?

Nu ska jag slurpa klart mitt thé och kanske läsa några rader till i Tara. Var ett träningsreportage för mogna damer där som jag fördjupade mig i alldeles nyss. Förebygga klimakteriebesvär och sån't där. Bra att ta in, står inte på förrän man är man där!
:-)

2 kommentarer:

  1. Åh, han är stora killen nu Gabbe som går i skolan! Hoppas att han kommer att trivas bra :-) Hum, jag vet inte riktigt hur man blir följare, kanske måste man ha ett blogspotkonto? Ska kika lite på det. Annars kan jag rekommendera bloglovin om du inte har det, där kan du följa min blogg, super praktiskt :-D kram

    SvaraRadera
  2. Ja, han är så stor så stor. Det har gått så fort, men samtidigt långsamt på nåt sätt. Lite svårt att förklara det där... :-)
    Hursomhelst.
    På nåt sätt har jag lagt in en gadget som fångar upp följare på min blogg. Kan inte du göra detsamma? Då är det mycket lättare att adda en blogg till sina favvisar...
    Kram!

    //Carro

    SvaraRadera