Styrkekram

Styrkekram

lördag 13 augusti 2011

Grannegåva

Har gjort en liten deal med grannen C att jag ska scrappa ihop hennes svärmors födelsedagskort.

Som tack för hjälpen (och efter lite tjat :-)) fick jag hennes nybakta omtalade chokladtårta med nötter och grejer och så vispgrädde till det. Tårtan består av en massa nyttigheter tydligen men väldigt god var den ändå, när Ebba och jag tog en liten smakbit.
Tommy har också låtit en bit smeka gommen och kanske är vi snälla och bjuder de små övernattningsgästerna snart också? :-)
Kidsens två kompisar N och E är här på pyjamasparty då deras föräldrar är på annat party.

Själva har vi lite barnvaktsdilemma till nästa helg då det är sportfest i lokalen. Vi har några trådar ute och får se om vi får napp. Annars får vi väl gå dit i omgångar, vi får se...

Hmm, annars då. Vi har tillsammans med grannarna putsat och filat på utemöblerna ute på gården för att fixa till dem lite. De har fått ett första lager målarfärg också och uppsnyggningen ska fortsätta under morgondagen. Blev en del fixa för min del men kanske mest korvgrilling och snacka lite skit och se på andra som fixade.

6 kommentarer:

  1. Lovely - när jag får kortet så får du receptet ;)

    Nu kan du oxå prata om den "nyttiga kladdkakan" :)

    Nattinatti Carro, Tommy, barnen + alla bonusbarn samt Oggy & Häggan. Har i namngivna dammråttor så e dom oxå välkomna i nattens dunkel

    Stolt att ha en "nyttig kladdkaka" på en bild på någons blogg :D

    SvaraRadera
  2. Vassego, det var så lite. Skicka hit mer kladdkaka så publicerar jag bild på den med ;-)! Dammråttorna och andra råttor här hemma hälsar tillbaks!

    /Gottegrisen/Lattemamman

    SvaraRadera
  3. Funderar starkt på vad jag ska baka eller dylikt som du kan blogga om... Kanske göra egen blogg???

    Jag funderar vidare

    SvaraRadera
  4. Det tycker jag absolut att du ska göra (starta en egen blogg alltså) :-)!
    Annars kan du ju alltid skicka hit lite kladdkakemuffins, morotskaka eller kärleksmums. Allt som är gott att äta är kul att blogga om!

    //C

    SvaraRadera
  5. åh vad det där såg gott ut!!!! Mums!
    kram kram

    SvaraRadera
  6. Då får jag funta på vad jag ska baka då ;)

    Scrappa kortet så funtar jag vidare

    SvaraRadera