Styrkekram

Styrkekram

onsdag 3 augusti 2011

Pick-nick i det gröna

Idag har jag och kidsen lullat runt inne i Visby centrum, handlat lite smått och gott i leksaksaffären, fyllt på thé-förrådet på Kränku, valt mellan 140 sorters glass nere i glasskiosken i hamnen och slurpat i oss denna i skuggan, kastat stenar i vattnet vid Östersjöns rand, åkt tuff-tuff-tåg runt ringmjuren och lyssnat på inspärrade jungfrur i torn och andra historiska skrönor, ätit på den kommersiella hamburgerkedjan med de gyllene bågarna och slutligen haft en liten pick-nick i det gröna med två gamla högskolevänner till mig och deras barn.

Det sistnämnda var mycket mysigt, vi hade med oss filtar och kaffe och bullar och saft och satt och chillade i gräset medans kidsen lajade runt bland klätterställningar, studsmattor och gungor.

Snart dax att fixa barnen för natten och sedan kanske det blir en film i soffan med popcorn och lite läskeblask!

2 kommentarer:

  1. Va härligt det låter :)

    En annan jobbar sin första vecka å det har konstigt nog känts ok :)

    Då kanske det kan finnas en stor möjlighet att komma över på en go´kopp the med skummad mjölk ;)

    Tycker nästan att jag borde få en hederskopp the med tanke på hur duktig jag är på att skriva ;)

    Hade det vart kväller hade jag stavat Natti natti ;)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, självklart får du komma över på en hederskopp kaffe med skummad mjölk. Bara att komma över och plinga på dörren! :-D

    SvaraRadera