Styrkekram

Styrkekram

söndag 27 november 2011

Adventstid

Första advent idag. Söndag. Och jag har sovit tolv timmar på raken, nästan.
Så himla skönt!
Vaknade lite svagt av att Tommy sa att han skulle gå och träna och sen var det bara att snooza om. Till klockan 11. Hur skönt som helst. Känns som om jag har en massa oförlöst sömn i mig som behövde sovas. Inte en enda gång vaknade jag med hjärtklappning och jag drömde en massa drömmar som försvann som stoft när jag vaknade igen. Kanske är stressen på väg bort från kroppen? Hoppas!
Sen när jag väl masade mig upp möttes jag av synen på bilden, en massa tända ljus, inklusive det första adventsljuset. Det lackar mot jul!
Nyss ringde vännen E och vi pratade lite om det kommande (H)julbordet/sena 7-årskalaset för grabbarna idag. Vi har kört lite knytis så alla tar med sig olika delar till julbordet. Hur najs som helst kommer det bli. Så kommer vi sitta där och softa och prata gamla och nya minnen och grabbarna och tjejerna kommer att laja runt, precis som vanligt.
Imorrn är det åter måndag, men låt oss inte tänka så långt ännu. Låt oss njuta av ännu en skön och utvilad helgdag i advent först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar