Styrkekram

Styrkekram

lördag 12 november 2011

På och av

Som rubriken antyder har jag inte varit så "på" med bloggen, Fejjan eller mailen på sista tiden, utan har istället försökt koppla av med "riktig" närvaro.
Jag är nästan lite chockad att jag inte gick in och gjorde ett inlägg om gårdagens eminenta datum: 11-11-11, vilket också är min söte Gudsons födelsedag, men jag hade fullt ös i verkligen livet istället.

Redan dagen före var kalendern fulltecknad, hela kvällen spenderade jag på "Allt för hälsan"-mässan i Älvsjö och gick runt och botaniserade bland de hundratals stånden som innehöll allt ifrån stresshanteringssajter på nätet, gym- och pilatesbollar, Zumba-redskap, kokböcker med inriktning GI/LCHF/glutenfritt/laktosfritt, vitaminkurer av alla de slag, välgörande oljor, massage, sexleksaker, magnetisk strålning som ska frigöra ihopklumpade atomer i blodet genom jordning, spikmattor, ergonomiska hjälpmedel för ökad balans och återhämtning efter diverse åkommor, ansiktsbehandlingar, hälsoresor till Estland, you name it. Där fanns ALLT!
Och jag gick runt som ett litet barn i en godisaffär och slukade allt jag såg med ögon och öron, klämde och kände och blev bara allmänt lycklig.
Sen gick jag på Doncen och åt Mc Feast & Co för att kompensera lite för allt det det hälsosamma ;-)!
Igår på det eminenta "elva/älva"-datumet, gick jag runt och filosoferade hur coolt det är med ett datum som bara består av ettor, blir likadant framlänges och baklänges och bara kommer en gång per århundrade. I år förhåller det sig dessutom så att allas födelseår adderat med den ålder de fyller i år blir summan 111. Om jag exempelvis är född år -79 och lägger ihop med min ålder 32 blir det 111. Så himla matematiskt coolt! Jag kanske är fjortis, men jag tycker verkligen det!
:-D
Sen igår hade klassföräldrarna i Gabbes klass ordnat världens bästa Halloween-klassfest, med ylande spökljud i beckmörka lokaler och spindelnät som hängde överallt med spindlar, skelett och pumpor. Det var väldigt spökiga lekar, tipspromenad och spindeldisco. Hur härligt ordnat som helst! Synd att vi måste byta ut klassföräldrarna nästa år, för det här gänget är verkligen hur kreativa som helst!
Nä, nu ska jag återigen logga ut och bli lite närvarande med min familj istället för att sitta här och häcka!
So long!

2 kommentarer:

  1. Vi får ligga på så dom kanske vill fortsätta nästa år ;)

    Hoppas du fortsätter din harmonieras.

    Nattinatti-grannen C

    SvaraRadera
  2. Natti natti själv, ja, det blir svårt att hitta ersättare till dem nästa år, men de kanske kan överväga att fortsätta med lite mutor eller så ;-)! Tack för omtanken också!

    /Carro

    SvaraRadera