Styrkekram

Styrkekram

lördag 19 november 2011

Onyttigheter och tv-serier

Hällde nyss upp en ny kopp kaffe med mjölkskum och kläckte en tvåhundragrammare Marabou Digestive. Vet att jag får "bajsorexi" (ja ni kan ju fundera ut vad det innebär) av att smälla i mig sån't här på lördagarna, men är det lördag så är det, då får man ta det onda med det goda.
Har nyss legat tre timmar raklång i sängen och plöjt igenom fyra tv-serier som jag har fått i hemläxa att titta på. Jag ska vara med på en marknadsundersökning om tv-tittande om en dryg vecka, så då skulle vi kika på den här dvd:n med tv-programmen på först och tycka till.
Måste erkänna att jag blev alldeles frälst av ett av programmen "Being Erica". Det handlade ju om mig i ett nötskal. 32-årig tjej med magisterexamen som ändå bara hankar sig på på ett halvdant jobb och inte kommer någon vart i livet. Hon kommer underfund med att hon har gjort X antal fel val i livet och det har gett henne den här livskrisen som hon går igenom nu. Jag har ju iofs en fantastisk man (så fantastisk att väldigt många skulle vilja ha honom...) och två underbara barn också som Erica i serien saknar, men ändå. Den är så på kornet! Jag ska definitivt börja följa den, tack för tipset marknadsundersökningen! :-D

2 kommentarer:

  1. Bajsorexi låter ju så där...men en chokladkaka eller två om dagen håller doktorn borta från magen. Eller hur var det nu igen.

    Kan man få dela gubben din med dig då? :P

    SvaraRadera
  2. Ha ha, frågan är vad du är mest sugen på Yoyye, min gubbe eller min choklad :-). Men vill du också lida av lördagsåkomman ska du absolut komma över och sno åt dig några rader Marabou... Glöm inte att yla bara!

    SvaraRadera