Styrkekram

Styrkekram

onsdag 23 november 2011

Pankisar igen

Ovanstående rubrik kan tyda på lite av varje, kanske att våra fickor gapar tomma, eller att jag står och steker pannkakor. I detta fall det sistnämnda (och det förstnämnda också förvisso).
Nu gjorde jag en liten paus där tills pannkakorna var färdigstekta, märkte att blogguppdatering och pannkaksstekande i kombination inte var helt lyckat. Har aldrig lyckats göra så brända pannkakor förut kan jag ju säga...
Ja ja.
Livet rullar på.
På jobbet är det lite halvlugnt just nu, vilket är välbehövligt för mitt överansträngda hjärta. Jag känner på det i tid och otid om det bankar ovanligt fort, om det trycker över bröstet eller om det allmänt bara hoppar över eller slår något extraslag då och då. Jag försökte ringa läkaren idag, men på något sätt var hans telefon vidarekopplad så jag gav upp försöken. Bättre lycka imorrn.
Värdena i övrigt från senaste undersökningen var fina, så det var ju betryggande i alla fall. Kanske kan man chilla ner sig lite nu när det med uteslutningsmetoden måste bero på stress då då. Jag var också ute på en lite hemlig expedition idag, men det kan jag berätta mer på om det ger något utfall... :-)

På söndag ska jag äntligen få se mina kära Nacka-väninnor igen. Mammorna till alla Gabbes bebiskompisar som vi har följt i torrt och vått väder i sju år nu. Supergulliga är de allihopa och jag längtar till vår gemensamma julfest/lite sena födelsedagsfirande för grabbarna. Det ska bli så skoj!
Guldkorn är de allihopa, tjejerna, det ska de veta!

Nej, nu kanske jag ska börja röja lite i Ebbas rum här hemma, det ser ut som en bombnedslag som vanligt och att städa det är ungefär som att skotta snö i snöyra för det blir lika fort stökigt igen när Ebba är i farten. Men vad ska man säga, syrran och jag har väl inte ärvt de mest pedantiska generna från vår far, så det är väl ett släktdrag ;-)!

Nu dax att få lite gjort här hemma.
So long!
(Och natti natti grannen tvärs över!)

1 kommentar:

  1. Jag hade väl lite ADHD när jag var barn. Mamma stängde ofta och länge in mig i en mörk trång garderob där jag fick dela plats med en illaluktande dammsugare. Otäckt och obekvämt för man kunde bara stå.
    Som vuxen avskyr jag att dammsuga och numera blir det bara dammsuget var tredje vecka när hemtjänsten städar. Undras om det finns ett samband ?

    SvaraRadera