Styrkekram

Styrkekram

lördag 5 november 2011

Jag hjärtar hösten

Efter många om och men, tandagnissel och panikångest, har jag bestämt mig för att slutligen inse vad jag inte kan påverka och bara gilla läget. En av de sakerna är att hösten är kommen. Det är faktiskt otroligt vackra färger, ren och klar luft och en insikt om att inget består. Kretsloppet pågår. Konstant.
Min dotter Ebba ville att jag skulle posa med händerna formade som ett hjärta framför en färgsprakande buske idag, medan hon tog kortet. Så den posen gestaltar ju ganska bra det här inlägget. :-)

3 kommentarer:

  1. Ska du bli journalist med egen spalt kan du väl börja med att speeda upp din blogg ?
    Skriv något intressant och allmänmänskligt varje dag så att du får "arbetsprover" att visa upp utöver "Caroline och henens kärlek till Marcus". Skippa malandet om "kidsen" och allt du stoppar i dig; för det kan väl inte rimligen intressera någon annan än Tompa ?
    Och lämna inte en trygg försörjning förrän du verkligen har en karriär i gång som något annat. Lycka till!
    Pappa

    SvaraRadera
  2. Bra Carro!! Lyssna på ditt hjärta! Du vet att du kan göra vad du vill av det du kan påverka. Vilken jättefin bild på dig förresten.

    Jag försökte skriva ett inlägg på ditt inlägg "Journalistplaner" men det kom inte fram. I korta drag gick det ut på att jag är så glad för att du kommit fram till vad du vill göra. Du är så intelligent och bra så det grejar du galant.

    "We must become the change we want to see" Mahatma Gandhi

    Många uppmuntrande kramar från ett av dina fans. Hoppas vi kan få till den där träffen snart :-)

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket för uppmuntran! Jag var på en superintressant föreläsning igår också som din syrra rekommenderade Lina. Den gick i korta drag ut på att följa sitt hjärta och gå in för det man brinner för. Måste ta ett litet steg i taget nu bara, nu har jag i alla fall riktningen utstakad för mig... Skönt att känna att jag har stöd i ryggen också :-).
    Absolut måste vi få till träff snart också!
    Kram!

    SvaraRadera