Styrkekram

Styrkekram

torsdag 22 april 2010

Bolibompa

Då har jag hänkat på, som engagerad förälder, på Gabbes lilla dagisutflykt till tv-huset och Bolibompastudion.
Elva små knattar och jag tillsammans med två fröknar begav oss ut på en liten dagstur till en annan verklighet, åt medhavd matsäck och blev guidade runt bland Bolibompadrakar och kulisser. Tusentals lampor hängde i taken och vi lärde oss mycket om hur tv funkar, att Sveriges television inte får göra reklam (alla varumärkesnamn var t.ex. överstrukna när vi kikade in i Bolibompa-kylskåpet) och allt var plast och fejk fejk fejk. Sensmoralen var typ att allt var ljug på tv, något som kan vara bra att lära sig tidigt iofs. ;-)
Efter att vi kom tillbaks till dagis igen tog jag en tupplur, utmattad som jag var och sen gick vi hem lite tidigare, Gabbe, Ebba och jag och bakade chokladbollar på lite improviserat recept, eftersom havregrynen tog slut.
Nedan bilder från tv-huset.







1 kommentar:

  1. Åh, vad roligt för ungarna (och dig) att kolla in bakom kulisserna. *lite avis* Fin drake gudsonen G har ritat med. Kram!

    SvaraRadera