Styrkekram

Styrkekram

söndag 11 april 2010

Krämpor

Känner mig ibland som tant Agda på hemmet som klagar över sin onda höft och sina sköra lårbenshalsar.
Följande krämpor har jag just nu för tillfället:

-Ond led i högra pekringret. Såpass illa att jag i flera månader har knaprat Voltaren utan att det har gett med sig. Har ny läkartid för detta på måndag.
-Besvärliga tarmar. Vet inte om det är kosten eller något annat, men det gör ofta ont i magtrakterna och ibland blir smärtorna rent outhärdliga. Har en gång svimmat och en gång till närapå. Tarmvred?
-Sömnsvårigheter. Om jag väl lyckas somna vaknar jag alltid vid vargatimmen och vänder mig fram och tillbaka och tänker på livets alla mörka sidor. En liten släng av depression eller livskris?
-Telefonskräck. Ringer inte någon om det inte är absolut nödvändigt. Sms och face to face går jättebra, men just telefonen går jag inte närmare än en halv kilometers radie om det inte är nödläge.
-Körskräck. Ja, alltså att köra bil. Får se om jag någonsin kommer över den barriären. Hypnos?
-Halsen. Hade en lång radda av halsfluss på raken förut. Tog bort mandlarna. Har bättrat sig i halstrakten, men har fortfarande känningar.
-Dålig hy. Acne. Skulle vara skitnöjd om jag ägde acne i form av ett par jeans. Nu är det tyvärr blemmor i ansiktet det handlar om. Dra ner på chokladkonsumtionen?
-Mjölkmage. Tyvärr måste jag nog revidera min image litegrann. OK att jag är lattemamma, men jag vill inte se ständigt gravid i femte månaden ut bara för det. Mina barn är UTANFÖR magen, inte inuti! Alltså, kanske bara latte varannan dag? *Suckar och ser mig besegrad*
-Oro för asbest. Det kom upp en liten fin skylt i vårt soprum härom månaden att det finns asbest i husgrunden. Vilket är cancerframkallande. Ännu ett ämne att ligga och vrida och vända sig om i sömnen för.
-Pengaproblem. Jag och maken har heltidsjobb båda två. Tyvärr är ingen av oss någon höginkomsttagare, vilket märks bara ett par dagar efter löning, när vi åter har noll kronor var på våra konton. *Suckar lite till*
-Oro för livsmål. Vad vill jag eg. göra med mitt liv? Är det vad jag gör just nu? Njae... *Vrider mig lite till i vargatimmen i sängen*
-Just ja, höll nästan på att glömma. Tror jag fått en släng av blåskatarr eller liknande plus en liten förkylning som grädde på moset också!

Tja... det var en liten sammanfattning vad som stör mig kroppsligt och själsligt just nu. Annars allt bara prima! ;-)
Ha en härlig dag allesamman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar