Styrkekram

Styrkekram

lördag 3 april 2010

Vårkänslor

Nu drillar fåglarna där utanför balkongen och jag anar lila krokusar som nyfiket börjar sträcka upp sina ansikten i den begynnande vårsolen.
Barnen skrattar inne i "biosalongen" till Tingeling och Peter Pan och nyss var jag ute på balkongen och bara njöt av att det faktiskt kändes mer behagligt än iskallt att stå där ute. Här och var ligger några snödrivor kvar men det mesta har smält bort. Den varma och underbara årstiden är i antågande och jag mår så bra! :-)


Ebba rider på julbocken (Oops, står den kvar? ;-)) och Gabbe bleknar nästan bort i det starka vårljuset på balkongen.

3 kommentarer:

  1. Härligt med vårsol och därtill hörande vårkänslor! :D

    Kram o Glad Påsk från oss på ön.

    SvaraRadera
  2. Vilken ursöt blogg du har här. Gillar din bakgrund skarpt. Har varit igång med min syblogg som jag är inloggad på nu ett tag, men har faktiskt också börjat blogga om familjelivet precis som du gör här. Men jag är dock inte lika flitig och duktig fotograf som du är. Ha en fortsatt glad påsk. Och du: Vi har vår julbelysnings-granranka kvar i vårt tak :-)

    SvaraRadera
  3. KroKKoFin: Hi hi, tackar för smickret. Skönt att höra att det är fler som sölar kvar med lite julattiraljer också, så vi inte är ensamma ;-). Tänkte försöka joina din tävling också, såg att syrran var på G där med.
    Syrran: Javisst är det härligt med VÅREN :-D!!! Glad påsk till dig och dina kycklingar på ön också!

    SvaraRadera