Styrkekram

Styrkekram

måndag 26 april 2010

Kyckling i ugn

Nu har maken rutschat in en form med kyckling, champinjoner, hackad lök och crême bonjour i ugnen och den härliga aromen sprider sig i lägenheten.
Ungarna ligger och tittar på en Disneyrulle (Ariel) i stora sängen och själv tar jag några minuter och bloggar.
Vardagarna brukar jag som sagt inte ha så mycket tid över till blogg, det är tidiga morgnar, lämning på dagis, jobb hela dagen, lång resväg och sen utmattad ordna med alla hushållssysslor för att senast vid niosnåret stupa raklång i sängen. Det går för runt!
Men... ute börjar i alla fall värmen komma mer och mer, blommor slår ut i rabatterna och det räcker med att ha vårjackan på sig utomhus. Mössa och vantar får hänga med ett litet tag till eftersom det är kyliga morgnar, men på eftermiddagen brukar jag ta hem dem i påse för att inte bli för varm på bussen. I "Sagan om Isfolket" har jag nu sakta men säkert betat mig igenom de åtta första böckerna och läser nu del nio som handlar om Mikael Lind av Isfolket som vandrar runt i sin ensamhet och rotlöshet och söker sitt ursprung. Lite kul att syrrans barns namn dyker upp frekvent i boken (inte så konstigt iofs i och med att hon är helt galen i den serien ;-)) men även Gabriel är ett betydelsefullt namn i den.
Nu är kycklingen färdig i ugnen och vi ska sätta oss till bords och hugga in, allesammen!
Trevlig måndag till mina läsare! <3

2 kommentarer:

  1. Haha, ja men namnen är fina, det får du medge! ;) Vad gott det lät med kyckling, här blir det hembakad pizza. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är de. Hembakt pizza låter också smarr!

    SvaraRadera