Styrkekram

Styrkekram

lördag 17 april 2010

Lördag

Då var det lördag igen och äntligen lite tid till att blogga.
Först har jag bara (säger som Alfons Åberg, fast han ska bara, jag har bara... läs nedan):
Tillbringat dagen med att städa ungarnas rum, vilka var två bombnedslag, värre än Islands vulkan efter utbrottet! Jag har plockat, plockat, plockat, slängt, sorterat och dammsugit. Sen har det varit tvätt på tork att vika och sortera in i barnens garderober, tvättbergen har svämmat över så vi har pulat in rubb som stubb i respektive färg och kört ett gäng maskiner, disk har stått och drällt överallt så den har samlats in, diskmaskinen har fyllts och en omgång disk har stått och brummat medan jag har sprungit efter barnen och servat deras alla små önskemål: "Mamma, jag är törstig, mamma jag måste på toa, mamma, jag vill se på film, mamma, inte den filmen, Snövit (argt barn), mamma, vill du rita en transformers, mamma, mamma, mamma..."
Har hört ordet "mamma" cirka 72.538 ggr idag och det går en liten fin rundgång i huvudet, mitt emellan alla "mamma" som ekar omkring mig har jag alltså hunnit med det ovan nämnda, förutom att borsta alla barnens tänder, tjata på dem att tvätta händer efter diverse smutsiga lekar de hittar på, vila lite grann, med katter och barn ovanpå i en stor fin tung hög, vilket knäcker min mjälte, plock, plock, plock överallt och hela tiden, tork efter fläckar från alla möjliga drycker och såser, vattna blommor, tömma kattlåda, trösta ungar som slår på varann, banna ungar som slår på andra ungar, tagit vassa klor ur lårbensfläsket när någon kurrande katt krupit upp och gosat in sig lite för hårt i ens knä, steka fiskpinnar, lukta på unken filt som Ebba låtsas är en blombukett och håller upp med fiskpinnsdoftande små barnahänder och hålla med om att visst doftar den underbart! Och så dricka soyalatte för att hålla känsliga mjölkmagen i schack och inse att soyalatten bara smakar vatten. Blä!
He he. Snart slipper vi kaoset, för då är det dags att gå ut på gården och grilla med grannarna en sväng. Fler barn = automatisk barnvakt eftersom de leker så fint med varandra! 8-)
Sen så är det söndag imorgon och avslutning för Gabbes fotbollsträning. Har ju såklart mitt i alla aktiviteterna ovan även klämt in lite bakning, så imorrn bjuds det på kladdkaka och chokladbollar för alla små fotbollskillar och deras familjer. Mums!

Sen så är det ju faktiskt måndag snart och det är inte så konstigt att man längtar till jobbet så man får komma dit och vila upp sig lite ;-)!

Kram till alla!

2 kommentarer:

  1. Hehe, känner igen det där.. Mjölkmagen har jag dock motat genom att lära mig dricka svart kaffe! Vendel var gaaalen idag och då blev hans två föräldrar det också. Imorgon är det drakskola - thank god! - så han får rasa av sig det värsta. :D Kramar från ön.

    SvaraRadera
  2. Oj, oj. Ja, det här hjälper ju inte min barnskräck vill jag lova :P
    Jag förstår att det känns som semester på jobbet ;)

    SvaraRadera