Styrkekram

Styrkekram

söndag 25 april 2010

Inflyttningsfika

Nu är ju vardagarna så stressiga och allt går om vartannat, så jag har ordnat det så praktiskt att jag uppdaterar ungefär sju inlägg varje helg, så blir det ett per dag ändå, fiffigt va ;-)!
Jag har ju glömt, kom jag på, att skriva om det lilla trevliga inflyttningsfikat som jag och kollegan L var på hemma hos kollegan S (tillsammans med kollegan M och kollegan M och kollegan M (oj, alla hette visst något på M här :-))) och ett gäng annat folk som kände värdinnan också. Hon hade flyttat från en liten lägenhet i Aspudden till en annan liten mysig lägenhet i Aspudden och vi satt fint ner i soffan och boffade i oss lite mer kakor. Jag och L hade redan laddat hemma hos oss innan att tänja ut magsäcken med en massa fikabröd så vi hade vanan inne så att säga!
Ebba var med också, men hon visade sig mest från sin mammiga sida och satt och häckade i mitt knä den mesta tiden, förutom den lilla utsvävningen när hon kom på att hon skulle vara katt och mjaua runt på golvet en stund.
Trevligt och fint var det, fast vi stannade inte så länge. Det var väl lite mjukstart för värdinnan för på kvällen skulle det serveras tyngre drycker och bli mer halabalo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar