Styrkekram

Styrkekram

torsdag 15 juli 2010

Åh du ljuva hetta

Vet att man är typisk svennebanan om man klagar på värmen som äntligen har skänkts oss, efter ett rekordkallt år, men kan inte låta bli att gnälla, bara lite i alla fall...
Termometern visar på drygt 33 grader i skuggan, ute är gräsmattorna brungula av oavbruten värme och sol och när man går ut krävs en kalldusch med vattenspruta minst var femte minut för att det ska vara uthärdligt.
Barnen håller sig, förnuftigt nog, inne. Med sig har de blomsprutan, mindre förnuftigt. Så vi går efter, på våra ofta återkommande pauser och torkar med Ikea-trasor på spridda vattenpölar här och där på ekparketten.
Egentligen hade vi tänkt ta en tur till Junibacken idag men Tommy fick feber igår (37 och nånting, typiskt karlar va? ;-)) så vi stannade hemma idag så han får vila upp sig och komma ikapp.

Svärföräldrarna har kommit med en blomlåda med rosa och vita pelargoner och den pryder numera balkongräcket, så vi får ytterligare vuxenpoäng att skriva in i boken.
Apropå det här med vuxenpoäng förresten, jag har så det räcker och blir över; gift, två barn, bostadsrätt, fast jobb, pensionssparar, studieskulder och fast ränta på bostadslånet, två katter och nu också pelargoner på balkongen.

Å andra sidan tjänar jag rätt fett med fjortispoäng också; bloggar, scrapbookar, lyssnar på NRJ, har total kaos runt omkring mig hemma och får även in ungkarlsbonuspoäng på att paradrätten är pasta med ketchup (inte riktigt så illa, men nästan, matlagningstalangerna är nära med noll, även om jag kan svänga ihop rätt schyssta pajer emellanåt och är en fena på att baka...).

Summa kardemumma är jag nog en rätt normal 31-åring med alla de bästa sidorna från både gamla och unga ;-)!

Nu ska jag ta ett djupt andetag, gå ut och göra maken och pelargonerna sällskap på balkongen och pressa på brännan ett varv till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar