Styrkekram

Styrkekram

fredag 23 juli 2010

Layoutbyte

Fick det lite deprimerande beskedet igår att min fina design på bloggen skulle försvinna idag. Vilket också hände. "Cutest blog on the block" där jag hade norpat de fina rosa krusidullerna har tydligen blivit en betalsajt vilket gjorde att de helt sonika bara norpade tillbaka designen igen. Easy come, easy go!

Nu håller jag i vilket fall på och experimenterar lite och har för tillfället fastnat för en bakgrund full av färggranna shoppingkassar *mumma*!
Funderar nästan på att döpa om bloggen till shoppingmammans vardag istället för att matcha, men det skulle antagligen frammana en ovälkommen identitetskris, så jag lattar vidare, mjölkmage till trots ;-)!

Ja ja. Jaha, vad ska jag skriva nu då? Jag och maken är mäkta möra efter en tripp av stora mått. Eller, ungarna skötte sig galant på överresan från Gotland, men vi har gjort så många småtripper nu under semestern att jag skulle med glädje kunna tillverka en egen fotboja för att vi skulle kunna hålla oss hemma några dagar!
Imorrn bär det iväg på nytt till kussen C och hennes knoddar C och A som fyller år och i övermorrn en till tripp till Tommys kusse som fyller. Ingen rast ingen ro!
Vila får man göra i graven.

Sen för att spä på det här ytterligare med shoppingkassarna i bakgrunden så anlände en liten fin leverans av nätshoppade kläder till mig igen. Drar mig nästan för att räkna, men *harkel* fem nya klänningar plus leggings, strandshorts, halternecktoppar och tunikor, har jag tänkt mig att jag ska skutta runt i resten av sommaren (förutom de massiva berg av redan inhandlade klädnader som jag redan har hunnit shoppa denna sommar).
Inte att förglömma heller de redan befintliga plagg som ligger i garderoben och hotar att spränga den åt alla bredder.
Det blir bara att ta en stor svart plastkasse, knöa ner så mycket gammalt jag hittar i gömmorna och skänka till tacksam svärmoder igen.
Vi har hittat ett litet kretslopp som fungerar, min mamma skänker mig allt avdankat som hon har tröttnat på, jag mellanlandar i min garderob och slutligen hamnar det hos Tommys mamma som blir den sista i ledet att bära det några varv till.
Eller, fjärde ledet kanske blir Stadsmissionen eller Myrorna, vad vet jag?

Nu ska jag bre på lite grevé på några saltade smörgåsrån, dricka upp det ljumma théet och strax natta mig själv så vi orkar med nästa semesterdag...

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Du hade lämnat din hotmail inloggad så jag såg minsann vad du hade shoppat när jag skulle försöka logga in på min mail.. ;) Själv shoppar jag mest till barnen, måste försöka hitta lite gröna kläder till Vendel nu. :D Puzz!

    SvaraRadera
  2. Dröna drak-kläder kanske ;-)?
    Ojsan, det var ju inte bra syrran, hoppas du inte skickade iväg en massa opassande mail till höger och vänster från min mail då? *håller tummarna* ;-p
    Kramis!

    SvaraRadera