Styrkekram

Styrkekram

lördag 10 juli 2010

Örebro

I en veckas tid har vi nu slappat ute på sommarstället i Örebro. Myggor, bromsar, getingar, humlor, fästingar och andra småkryp har pockat på vår uppmärksamhet, tillsammans med två lite större pluttar som puttar på varandra och slåss...
Vädret har i alla fall varit strålande, vi har varit iväg till stranden så gott som varenda dag och både jag och maken har blivit riktiga hurtbullar och är ute och springer varje dag. Är nästan som en drog det där med löpandet, sockersuget försvinner och träningssuget tar över. Trevligt!
Många bärplockarpromenader har det också blivit, vi fyllde Ebbas rosa låda med röda prickar på med röda och blåa bär. Bröllopsdagen vår, min och makens alltså, 7/7, gick även den i bärens tecken. Vi åt chokladdoppade jordgubbar och drack bubbel för att fira tre år som gifta!


*Smarr*








Makens och min bröllopsdag firades med champagne och chokladdoppade jordgubbar.


Bärplockning.


Kidsen och jag.
Huset i Örebro.


Ebba plaskar.


Gabbe (f.d. badkruka) stiger upp ur böljan.


Jag läser Skäringers underbara syn på livet som skild småbarnsmorsa på en ö med fem ungar och allt vad det innebär...
Gabbe blåfrusen efter ett uppiggande dopp i det blå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar