Styrkekram

Styrkekram

onsdag 28 juli 2010

VAB

Ebba-skruttan blev risig i natt så nu stannar vi hemma hon och jag och bara degar.
Rätt skönt. Hon sitter och kollar på Barbie i en julsaga och jag sitter och bloggar som vanligt :-)!
Tommy har lärt Ebba en sång: "B-L-O-G-G-A, mamma gillar blogga!" sjunget med melodin till Blossa Glögg. He he. Lite roligt får man ha!

För en liten stund sedan låg vi och gosade och kollade på prinsessan i hennes rosa speldosa som dansade runt runt, varv efter varv. Nästan så jag blev lite yr å hennes vägnar, men Ebba bara skruvade och skruvade och ballerinan dansade och dansade...

Min skrutteplutta har förutom andra krämpor också fått ett litet elakt stick av någonting (hon säger själv att det var av taggbuskar, men jag vet inte jag) under ögat så det är alldeles lila och svullet. La ut en bild på Fejjan. Annars brukar jag lägga de allra flesta bilderna här på bloggen numera, men omväxling förnöjer.
Kusinen Vendel såg liknande ut när han hade fått myggbett, så det är kanske nån allergi eller liknande som ligger i släkten?
Hmm.

Tja. Annars blir det väl en del röja och fixa och dona här hemma idag. Känns skönt att ha landat här hemma efter första semesterrycket och komma in i lite normala hjulspår igen. Även om det innebär att vi blir sjuka nästan direkt och måste vara hemma från jobb och dagis och dra lite till.

Joinar Ebba framför Barbie och softar vidare.

4 kommentarer:

  1. haha mamma gillar blogga. det var en rätt söt sång :) /erica

    SvaraRadera
  2. Stackars Ebbisen. Ni borde eg. ta henne till läkare när hon ännu har reaktionen kvar så de får kolla på det. Vendel fick ju mediciner (som jag skickat med upp till stugan nu) att ta om han får en lika kraftig allergisk reaktion igen. Nästa gång kanske sticket sitter värre till.. :S Kramar till sjuklingarna!

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken fin header btw!!! :D

    SvaraRadera
  4. Tack syrran!
    Jag snodde idén från dig som kanske syns? ;-)
    Var iväg en sväng till läkaren med Ebba-skruttan också. Hon tyckte det såg hyfsat ut ändå under ögat, svullet, men normal stick-reaktion. Eftersom jag framförde önskemål om att helst inte få antibiotiska (som inte heller behövdes) så tyckte hon att vi kunde vänta och se om det blev värre. I så fall skulle hon kunna skriva ut allergimedicin.
    Sen fick Ebba en fin Lille Skutt-stickers som hon blev så glad över :-)!

    SvaraRadera