Styrkekram

Styrkekram

onsdag 14 juli 2010

Kronprinsessans födelsedag

Oförberedd som jag är för de flesta allmänna högtider (utom jul då det är vi som håller i spakarna här hemma) förstod jag inte varför bussarna åkte runt med flaggor framtill idag. Sen slog det mig att det var Kronprinsessans 33-årsdag som naturligtvis måste flaggas och hurras för. Ironiskt nog hade jag faktiskt tagit på mig ett blågult Sverige-linne med tre kronor på, så jag framstod nog som värsta rojalisten (vilket jag iofs blev lite under Kronprinsessbröllopet, jag grät floder under Vesslans tal) när jag vinglade fram på min gamla damcykel med en Vi-kasse på vardera styrsida.

Annars är det lite allmänt slappardag för oss här hemma idag. Gabbe lullar runt ute på balkongen med en blomspruta, Ebba tuggar på lite pumpakärnaförsedda smörgåsar och jag bloggar med en tomat-och ostmacka och varmt gotlandsthé här framför mig på databordet.

Ikväll kanske min kära kusse N kommer förbi och så tänkte vi rodda fram lite gott att äta. Köpte faktiskt två paket jordgubbar och choklad idag så det blir nog en omgång med chokladdoppade jordgubbar idag efter middagen *smarr*.

1 kommentar:

  1. Ahh, jag har inte följt den här bloggen! Men nu är det dags. Kloka tankar du hade i inlägget ovan. Kram, kusse N

    SvaraRadera